Předmět: Byznys ve vědě

» Seznam fakult » PRF » KEF
Název předmětu Byznys ve vědě
Kód předmětu KEF/BIS
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kubečka Petr, Dr. Ing.
  • Auinger Filip, Ing.
Obsah předmětu
. Cesta od nápadu k produktu se společenským dopadem 2. Možné formy komercializace a zadání projektu k dalšímu zpracování 3. Úvodní analýzy projektu a jejich cílů 4. LeanCanvas - nástroj pro analýzu nápadů 5. Jak správně prezentovat svůj záměr 6. Jak komunikovat svůj záměr k uživatelům 7. LeanCanvas II - nástroj pro analýzu nápadů 8. Jak ochránit svůj nápad 9. Co zajímá partnery a investory 10. Prezentační dovednosti 11. Příklady success story ve světě 12. Finalizace studentských projektů 13. Prezentování projektu a výběr nejlepší práce

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
Výstupy z učení
Převod výsledků vědy a výzkumu, případně znalostí získaných při studiu do praxe je možné také založením firmy (start-up nebo spin-off) se zapojením studentů nebo zaměstnaců univerzity. Cílem tohoto semináře je provést studenty celým procesem od nápadu k úspěšnému produktu na trhu.
Účastník získá zkušenosti při výběru a validaci nápadu pro podnikání, jeho ochrany a vhodné formy podnikání. Zároveň získá zpětnou vazbu na své případné podnikatelské záměry a jak na ně získat finanční prostředky.
Předpoklady
Zájem o založení vlastní firmy, a to hned nebo někdy v budoucnu.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor jazykového projevu studenta, Seminární práce

1) Aktivní účast alespoň na 80% seminářů 2) Příprava písemné a ústní prezentace a posteru
Doporučená literatura
  • Ash, M. (2016). Lean podnikání. BizBooks.
  • Gallo, C. (2019). Mluv jako TED. BizBooks.
  • Osterwalder, A., Pigneur, Y., Bernarda, G., Smith, A. (2016). Vydělávejte svými nápady. BizBooks.
  • Osterwalder, A., Pigneur, Y. (2015). Tvorba business modelů. BizBooks.
  • Sinek, S. (2012). Začněte s PROČ. Jan Melvil publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr