Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Biotechnologické plodiny - zakladní pojmy, definice, třídění, metody přípravy a využití GM plodin, genetické zdroje a nové agronomické znaky 2. Kukuřice 3. Rýže setá (zlatá rýže) 4. Pšenice 5. Ječmen 6. Žito, tritikale a oves 7. Lilek brambor, cassava, cukrová řepa 8. Olejniny - řepka olejná, sója, slunečnice 9. Luštěniny - Hrách, čočka, fazole, bob 10. Rajče 11. Vojtěška 12. Současnost a budoucnost biotechnologických plodin - význam pěstování GM plodin, zákonodárství a schválení biotechnologických produktů, patenty
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zkoušku
- 60 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět Biotechnologické plodiny a jejich využití si klade za cíl v úvodní části seznámit studenta se základními pojmy, metodami přípravy biotechnologických plodin. V následujících částech se studenti obeznámí s nejvýznamnějšími biotechnologickými plodinami. Závěr přednášek je zaměřen na objasnění významu biotechnologických geneticky modifikovaných (GM) plodin a legislativu v této oblasti.
Objasnit základní pojmy, metody přípravy biotechnologických plodin a jejich využití.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemný test
Úspěšné absolvování písemného testu a ústního zkoušení je podmínkou pro absolvování zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
Kempken, F., & Jung, C. (2010). Genetic modification of plants: agriculture, horticulture and forestry. Berlin: Springer.
-
Khachatourians GG, McHughen A, Scorza R, Nip W-K, Haui YH, eds. (2002). Transgenic plants and crops. New York: Marcel Dekker.
-
Liang GH and Skinner DZ, eds. (2004). Genetically modified crops:their development, uses, and risks. . The Haworth Press, New York.
|