Předmět: Pedagogicko-psychologická disciplína

» Seznam fakult » PRF » KAG
Název předmětu Pedagogicko-psychologická disciplína
Kód předmětu KAG/PGSPP
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Emanovský Petr, doc. RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Teorie a praxe výzkumných metod v psychologii Teorie pregraduální přípravy učitele Trendy v pregraduální přípravě učitele v edukačně vyspělých zemích a jejich komparace Teorie kurikulární tvorby Kvalita ve vzdělávání a její projektování a řízení Teorie a praxe tvorby výzkumných a výukových projektů Metodologie pedagogického výzkumu

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Student volí jeden z dílčích předmětů nebo dle dohody a tématu práce je mu určen jiný. Teorie a praxe výzkumných metod v psychologii Teorie pregraduální přípravy učitele Trendy v pregraduální přípravě učitele v edukačně vyspělých zemích a jejich komparace Teorie kurikulární tvorby Kvalita ve vzdělávání a její projektování a řízení Teorie a praxe tvorby výzkumných a výukových projektů Metodologie pedagogického výzkumu
Vědomosti a dovednosti z teorií v pedagogice a psychologii.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Samostatné studium. Zkouška
Doporučená literatura
  • D. Nezvalová. (2001). Některé trendy pregraduální přípravy učitelů. Olomouc, Vydavatelství UP, 48 s.
  • GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
  • Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum. Praha.
  • Nezvalová, D. a kol. (2008). Počáteční vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů a matematiky. Trendy a inovace. Olomouc, Univerzita Palackého.
  • Nezvalová, D. (2009). Assessing Science for Understanding-constructivist approach. VUP Olomouc.
  • Nezvalová, D. (2009). Contructivism in Science Teacher Education. Problems of Education in the 21st Century. Volume 9.
  • Nezvalová, D. (ed). (2007). Improving Quality of Science Teacher Training in European Cooperation-Constructivist Approach. Compendium. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého.
  • Nezvalová, D. (2007). Konstruktivismus jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání. Didaktický systém přírodovědy. VUP Olomouc.
  • Nezvalová, D. (2007). Konstruktivismus jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání. Vzdělávání učitelů přírodovědy. VUP Olomouc.
  • Nezvalová D. (2002). Kvalita ve škole. Olomouc, Vydavatelství UP, 111 s.
  • Nezvalová, D. (2008). Moduly pro profesní přípravu učitele přírodovědných předmětů a matematiky, 1. vyd.. Olomouc, Univerzita Palackého.
  • Nezvalová D. (2005). Přístupy k pregraduální přípravě učitelů v edukačně vyspělých zemích. In: Historka,Zborník príspevkov z mezinárodněn konferencie. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB.
  • Nezvalová D. (2003). School Improvement in an Era of Change. Vydavatelství UP Olomouc, 67 s.
  • Nezvalová D., Švec M. (2007). Some trends in science teaching training in the United States and Czech Republic. In: Science education in a changing society. Lithuania: Scientific Meth. Cent."Scientia Educologica".
  • Punch, K. F. (2008). Základy kvantitativního šetření. Portál, Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr