Předmět: Didaktika matematiky 1

» Seznam fakult » PRF » KAG
Název předmětu Didaktika matematiky 1
Kód předmětu KAG/PGSD1
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 12
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Molnár Josef, prof. RNDr. CSc.
Obsah předmětu
Student volí jeden z dílčích předmětů nebo dle dohody a tématu práce je mu určen jiný. Konstruktivistické a projektové přístupy k vyučování matematice Modely a modelování ve vyučování matematice Tvorba a metody řešení matematických problémů Teorie a praxe tvorby a hodnocení učebnic matematiky Technologie vyučování matematice Současné problémy a moderní trendy ve vyučování matematice Využití výpočetní techniky a multimediálních systémů ve vyučování matematice Metody výzkumu v didaktice matematiky Historické otázky matematiky a její didaktiky Základy vědecké práce a její etika Statistické metody ve vyučování matematice

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Naučit se vybrané partie didaktiky matematiky
5. Syntéza poznatků Shrnuti a vzájemné propojení poznatků z psychologie, pedagogiky a matematiky
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Doporučená literatura
  • Bečvář, J., Fuchs, E. (1998). Matematika v proměnách věků I., II. Praha, Prometheus.
  • Fulier, J., Šedivý, O. (2001). Motivácia a tvorivosť vo vyučovaní matematiky. UKF Nitra.
  • Hejný, M. a kol. (2004). 25 kapitol z didaktiky matematiky. UK Praha.
  • Hejný, M., Kuřina, F. (2001). Dítě, škola a matematika. Portál Praha.
  • Molnár, J. a kol. (2008). Konstruktivismus ve vyučování matematice. VUP Olomouc.
  • Molnár, J. (2007). Učebnice matematiky a klíčové kompetence. VUP Olomouc.
  • Plocki, A., Tlustý, P. (2007). Pravděpodobnost a statistika pro začátečníky a mírně pokročilé. Praha.
  • Siwek, H. (2005). Dydaktyka matematyki: Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej. WSIP, Warszawa.
  • Šimša, J. a kol. (2003). Counting and Configurations. Problems in Combinatorics, Arithmetic and Geometry. Springer-Verlag, New York.
  • Švrček, J. a kol. (2007). Péče o matematické talenty v České republice. VUP Olomouc.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr