Vyučující
|
-
Juklová Lenka, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Geometrie v rovině: rovinné útvary a jejich klasifikace, obvody a obsahy; shodnost a podobnost trojúhelníků; Pythagorova věta a věty Euklidovy; množiny bodů dané vlastnosti; úhly v kružnici, shodná zobrazení (osová a středová souměrnost, posunutí, otočení); stejnolehlost; konstrukční úlohy. Geometrie v prostoru: polohové a metrické vlastnosti; základní tělesa, povrchy a objemy, výpočty užitím planimetrických vztahů; zobrazovací metody (volné rovnoběžné promítání, půdprysy, nárysy, bokorysy těles), konstrukční úlohy v prostoru (řezy tělesa rovinou). Trigonometrie: trigonometrie pravoúhlého a obecného trojúhelníku; sinová a kosinová věta. Analytická geometrie v rovině: vektory a operace s nimi; analytická vyjádření přímky v rovině, vzájemné polohy přímek v rovině. Kuželosečky: kružnice, elipsa, parabola a hyperbola (a jejich základní fokální vlastnosti); vzájemné polohy přímek a kuželoseček.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na seminářích min. 70% 2. Odevzdání vypracovaných domácích úloh. Absolvování písemného testu - min. 60% (maximálně 3 pokusy) Příprava seminární práce a mikrovýstupů. Samostudium - příprava a na semináře
|
Doporučená literatura
|
-
(2023). Komenský v krabičce. Metodické karty pro vysokoškolské učitele. Ostravská univerzita.
-
(2007). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia.. VÚP, Praha.
-
Učebnice matematiky pro SŠ.
-
Čapek, R. (2022). Moderní didaktika: Lexikon výukových a hodnotících metod. Grada.
-
Polák, J. (2014). Didaktika matematiky: Jak učite matematiku zajímavě a užitečně. Fraus Plzeň.
-
Voráčová, Š. a kol. (2012). Atlas geometrie: Geometrie grísná a užitečná. Academia Praha.
|