Název předmětu | Cvičení z didaktických technologií |
---|---|
Kód předmětu | KAG/CDT |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Prostředky moderní didaktické techniky, jejich princip, obsluha a základní údržba. Komerční a freeware aplikace pro edukační účely. Vzdělávací portály. Vzdělávací sociální sítě. Didaktické aspekty vybraných technických výukových systémů, počítačových systémů, informačních a komunikačních technologií, médií a multimédií. Princip, obsluha a základní údržba vybraných technických výukových prostředků. Základní uživatelské dovednosti s moderní didaktickou technikou. Interaktivní tabule ve vzdělávání. Tablet ve vzdělávání. Příprava podkladů a tvorba prezentací pro statickou i dynamickou projekci. Výuková prezentace. Ergonomické zásady při práci s moderní didaktickou technikou.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat a charakterizovat didaktické aspekty vybraných technických výukových systémů, počítačových systémů, informačních a komunikačních technologií, médií a multimédií, - vyhledat komerční a freeware aplikace pro edukační účely, - využívat vzdělávací portály a vzdělávací sociální sítě, - ovládat a provádět základní údržbu vybraných technických výukových prostředků, - ovládat interaktivní tabuli a tablet ve vzdělávání, - připravit prezentaci nepromítaného záznamu (záznamové plochy), prezentaci pro interaktivní tabuli, promítací (projekční) techniku, zvukovou (auditivní) techniku a televizní techniku, - volit využití techniky ve výuce v souladu s formami a metodami výuky, - připravit podklady pro tvorbu prezentací pro statickou i dynamickou projekci, - připravit vyučovací jednotku podporovanou počítačem, internetem, statickou i dynamickou projekcí. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika pro vzdělávání maior (2023) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Fyzika pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Fyzikální obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geologie a ochrana životního prostředí pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Geologické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Informatika pro vzdělávání maior (2024) | Kategorie: Informatické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Biologie pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Biologické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Chemie pro vzdělávání maior (2024) | Kategorie: Chemické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Biologie a environmentální výchova pro vzdělávání maior (2021) | Kategorie: Ekologie a ochrana životního prostředí | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Geografické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Deskriptivní geometrie pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Matematické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |