|
Vyučující
|
-
Molnár Josef, prof. RNDr. CSc.
-
Beránková Eliška, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Význam a úkoly průběžné a souvislé pedagogické praxe pro kandidáty učitelství všeobecně vzdělávacího předmětu matematika pro střední školy. Odraz kutikulární reformy ve vyučování matematice, rámcové a školní vzdělávací programy pro střední a základní školy. Nová maturita, celoplošné testování znalostí žáků z matematiky v uzlových bodech vzdělávacího systém v ČR. Ukázky zkušeností ze zahraničí. Práce s matematickými talenty. Kvalita ve vyučování matematice. Tvorba a užití didaktických testů z matematiky. Standardy a vzorové příklady k jednotlivým tematickým celkům. Základy pedagogického výzkumu. Teorie didaktických situací ve vyučování matematice na středních školách. Využití moderních informačních technologií ve vyučování matematice na ZŠ a SŠ.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
|
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zápočet: povinná účast na semináři, orientace v procvičované látce a především schopnost reagovat při výuce na dotazy vyučujího týkající se právě řešeného problému resp. probírané tematiky.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Brousseau, G. (1997). Theory of Didactical Situations in Mathematics.. Kluwer Acadamic Publishers, Dordrecht/Boston/London.
|