Předmět: Aktuální problémy vyučování matematice

» Seznam fakult » PRF » KAG
Název předmětu Aktuální problémy vyučování matematice
Kód předmětu KAG/APVM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Slezáková Jana, RNDr. Ph.D.
  • Molnár Josef, prof. RNDr. CSc.
  • Prokešová Monika, Mgr.
  • Beránková Eliška, Mgr.
Obsah předmětu
Význam a úkoly průběžné a souvislé pedagogické praxe pro kandidáty učitelství všeobecně vzdělávacího předmětu matematika pro střední školy. Odraz kutikulární reformy ve vyučování matematice, rámcové a školní vzdělávací programy pro střední a základní školy. Nová maturita, celoplošné testování znalostí žáků z matematiky v uzlových bodech vzdělávacího systém v ČR. Ukázky zkušeností ze zahraničí. Práce s matematickými talenty. Kvalita ve vyučování matematice. Tvorba a užití didaktických testů z matematiky. Standardy a vzorové příklady k jednotlivým tematickým celkům. Základy pedagogického výzkumu. Teorie didaktických situací ve vyučování matematice na středních školách. Využití moderních informačních technologií ve vyučování matematice na ZŠ a SŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Zápočet: povinná účast na semináři, orientace v procvičované látce a především schopnost reagovat při výuce na dotazy vyučujího týkající se právě řešeného problému resp. probírané tematiky.
Doporučená literatura
  • http://cpp.upol.cz.
  • Brousseau, G. (1997). Theory of Didactical Situations in Mathematics.. Kluwer Acadamic Publishers, Dordrecht/Boston/London.
  • Calábek, P. a kol. (2010). Péče o matematické talenty v České republice. UP, Olomouc.
  • FISHER, R. (1997). Učíme děti myslet a učit se. Praha.
  • Hejný, M., Kuřina, F. (2001). Dítě, škola a matematika. Portál Praha.
  • HOLT, J. (1994). Proč děti neprospívají. Praha: Strom.
  • MAŇÁK, J., ŠVEC, V. (2004). Cesta pedagogického výzkumu. Brno.
  • Molnár, J. a kol. (2008). Konstruktivismus ve vyučování matematice. VUP Olomouc.
  • Molnár, J. (2007). Učebnice matematiky a klíčové kompetence. VUP Olomouc.
  • Novák, B. (2003). Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky 1. UP, Olomouc.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro střední školy maior (2019) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní