Vyučující
|
-
Slezáková Jana, RNDr. Ph.D.
-
Molnár Josef, prof. RNDr. CSc.
-
Prokešová Monika, Mgr.
-
Beránková Eliška, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Význam a úkoly průběžné a souvislé pedagogické praxe pro kandidáty učitelství všeobecně vzdělávacího předmětu matematika pro střední školy. Odraz kutikulární reformy ve vyučování matematice, rámcové a školní vzdělávací programy pro střední a základní školy. Nová maturita, celoplošné testování znalostí žáků z matematiky v uzlových bodech vzdělávacího systém v ČR. Ukázky zkušeností ze zahraničí. Práce s matematickými talenty. Kvalita ve vyučování matematice. Tvorba a užití didaktických testů z matematiky. Standardy a vzorové příklady k jednotlivým tematickým celkům. Základy pedagogického výzkumu. Teorie didaktických situací ve vyučování matematice na středních školách. Využití moderních informačních technologií ve vyučování matematice na ZŠ a SŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zápočet: povinná účast na semináři, orientace v procvičované látce a především schopnost reagovat při výuce na dotazy vyučujího týkající se právě řešeného problému resp. probírané tematiky.
|
Doporučená literatura
|
-
http://cpp.upol.cz.
-
Brousseau, G. (1997). Theory of Didactical Situations in Mathematics.. Kluwer Acadamic Publishers, Dordrecht/Boston/London.
-
Calábek, P. a kol. (2010). Péče o matematické talenty v České republice. UP, Olomouc.
-
FISHER, R. (1997). Učíme děti myslet a učit se. Praha.
-
Hejný, M., Kuřina, F. (2001). Dítě, škola a matematika. Portál Praha.
-
HOLT, J. (1994). Proč děti neprospívají. Praha: Strom.
-
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. (2004). Cesta pedagogického výzkumu. Brno.
-
Molnár, J. a kol. (2008). Konstruktivismus ve vyučování matematice. VUP Olomouc.
-
Molnár, J. (2007). Učebnice matematiky a klíčové kompetence. VUP Olomouc.
-
Novák, B. (2003). Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky 1. UP, Olomouc.
|