Vyučující
|
-
Rulík Martin, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hlavní recipienty odpadních vod a dalších odpadů z lidské činnosti. Možnosti příjmu odpadů a reakce na ně (podzemní kolektory, jezera, řeky, jiné biomy vod).Historický vývoj znečištění vod, současný stav v ČR, odhad v ostatním světě.Způsoby a rychlost samočištění v jednotlivých biomech vody. Havárie na podzemních vodách, v řekách, v jezerech.Světové příklady havárií.Tradiční zdroje znečištění, přehled a vývoj jejich změn.Možnosti ochrany vod před znečištěním. Možnosti praktické a legislativní, podle typu recipientů.Současná legislativa k ochraně vod v ČR, její vývoj, a přechod k legislativě EU. Současné přechodné procesy, příklady pilotních projektů v ČR.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je poskytnout studentům informace z dané oblasti v rozsahu uvedeném v sylabu.
Znalosti Definovat znečištění vodních ekosystémů. Určit a vyjmenovat způsoby řešení, včetně legislativních nástrojů.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z hydrobiologie a ekologie vod.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast v hodině.
|
Doporučená literatura
|
-
Směrnice 2000/60/ES z 23. října 2000 tzv. Rámcová směrnice ES v oblasti vodní politiky .
-
web stránky Ministerstva zemědělství ČR.
-
web stránky Ministerstva životního prostředí ČR.
-
(2001). Zákon č. 254/2001 Sb., o vodách.
-
Štěrba,O. (1988). Znečišťování a ochrana vod.. Olomouc.
|