Vyučující
|
-
Šarapatka Bořivoj, prof. Dr. Ing. CSc.
-
Netopil Patrik, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět seznamuje posluchače se základní prostorovou diferenciací krajiny, s historickými aspekty vývoje české krajiny v kontextu střední Evropy, s procesem kultivace původní přírodní krajiny, základními archetypy kulturní krajiny a kategoriemi historické kulturní krajiny. Pozornost je věnována problematice současné krajiny v evropském kontextu, využíváním území a návrhům opatření na eliminaci negativních vlivů. Posluchači se seznámí s metodikami krajinného plánování, hodnocením krajinného rázu a s projekcí opatření na posílení ekologické stability krajiny a snížení negativních vlivů na složky životního prostředí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je poskytnout studentům informace z dané oblasti v rozsahu uvedeném v sylabu.
Pochopení Určit příznaky historického a kulturního landuse (tj. formy využití území). Rozpoznat jejich dopad na typologii krajinné struktury a na proces fungování krajiny.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška
Zkouška - dobrý přehled vybrané teorie
|
Doporučená literatura
|
-
GOJDA M. Archeologie krajiny. Vydavatelství Academia Praha, 2000, 238 s..
-
Kozová, M., Pauditšová, E., Pinka, M. Krajinné plánovanie. STU Bratislava, UK Bratislava, UKF Nitra, SPU Nitra, 2013, 326 s..
-
LÖW J., MÍCHAL I. 2003 Krajinný ráz. Nakladatelství Lesnická práce, Praha, 2003, 552 s..
-
Sklenička, P. (2003). Základy krajinného plánování. Praha.
-
Šarapatka, B., Niggli, U. a kol. (2008). Zemědělství a krajina: cesty k vzájemnému souladu. Olomouc.
|