Vyučující
|
-
Rulík Martin, doc. RNDr. Ph.D.
-
Tuf Ivan Hadrián, doc. RNDr. Mgr. Ph.D.
-
Kuras Tomáš, RNDr. Ph.D.
-
Uvírová Ivona, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah cvičení obvykle navazuje na látku probíranou na přednášce: principy evoluce, fylogenetiky a taxonomie, taxonomická nomenklatura (v rámci cvičení základy mikroskopické techniky, výroba mikroskopického preparátu, preparace členovce a vědecká ilustrace) (Tuf) vločkovci, houby, žahavci, žebernatky, mechovnatci, vířníci, břichobrvky, chapadlovky, ramenonožci, mechovky, ploutvenky, ostnokožci (Rulík) ploštěnci, pásnice, hlístice, strunovci, rypečky, hlavatci, vrtejši, sumýšovci, rypohlavci, kroužkovci, bradatice (Rulík) měkkýši, korýši (Rulík) stonožkovci, klepítkatci, želvušky, drápkovci (Tuf) hexapoda (Kuras)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Systém bezobratlých je seznámit studenty se systémem živočišné říše s důrazem na evropskou faunu. Kromě vysvětlení principů evoluce, fylogeneze a taxonomie bude studentům představena základní charakteristika živočišných kmenů, jejich tělní plány, synapomorfie, diverzita, taxonomické členění, biologie a ekologie významných skupin či druhů.
Pochopení problému -seznámit se s diverzitou živočichů -pochopit pravidla fylogeneze -znát nomenklatorická pravidla -umět poznat a zařadit organismy do zoologického systému
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Podmínkou udělení zápočtu bude alespoň 75% (aktivní) účast na cvičeních a 75% úspěšnost v poznávání zástupců naší fauny; při zkoušce budou písemnou formou ověřovány získané znalosti z přednášek i cvičení.
|
Doporučená literatura
|
-
ZRZAVÝ, J., STORCH, D., MIHULKA, S. (2004). Jak se dělá evoluce.. Paseka, Praha.
-
ZRZAVÝ, J. 2006. Fylogeneze živočišné říše. Scientia, Praha, 255 pp..
|