Výuku provází konkrétní téma, které je nosné pro celý semestr. Toto téma reaguje na aktuální dění ve společnosti a zároveň odpovídá RVP ZV a G a očekávaným výstupům pro průřezové téma environmentální výchova. 1. Metody a formy výuky environmentálních témat (projektová výuka, kooperativní výuka, metody kritického myšlení v EV, konstruktivismus, IBSE -badatelsky orientované vyučování, integrovaná tematická výuka, Real World Learning, místně ukotvené učení, regionální výuka, aktivizující prvky učení) 2. Didaktické zásady tvorby učebního celku, příprava výuky vybraných environmentálních témat v návaznosti na RVP ZV a G a v souladu s pravidly integrované tematické výuky, prezentace prací 3. Praktická realizace učebního celku na školách nebo SEV 4. Hodnocení - evaluace a autoevaluace, sebereflexe, metody a možnosti hodnocení
|
-
Metodický pokyn MŠMT k EVVO ve školách a škol. zařízeních ze 14. 12. 2001.
-
(2013). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 142 s. [cit. 2014-05-02].
-
Máchal, A., Nováčková, H., Sobotová, L. (2012). Úvod do environmetální výchovy a globálního rozvojového vzdělávání. Lipka, Brno.
-
Pastorová, M. a kol. (2011). Doporučené očekávané výstupy. Metodická podpora pro výuku průřezových témat na základních školách. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
|