Předmět: Výuka venku

» Seznam fakult » PRF » EKO
Název předmětu Výuka venku
Kód předmětu EKO/RV
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Tuf Ivan Hadrián, doc. RNDr. Mgr. Ph.D.
  • Otypková Simona, Mgr.
  • Vorlíček Jiří, Mgr.
  • Otýpková Markéta, Mgr.
Obsah předmětu
Regionální výuka a regionální učebnice Místně zakotvené učení Interpretace místního dědictví Krajina ve výuce přírodovědných a humanitních předmětů s využitím různých metod a přístupů učení Geografické prostředky a moderní technika v EVVO (geocaching, questing, gps, google earth) Využití exkurzí a terénní výuky ve výuce přírodovědných předmětů Občanská angažovanost

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • (2013). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 142 s. [cit. 2014-05-02].
  • Carter, J. (2004). Interpretace místního dědictví: Příručka pro plánování a tvorbu prezentací místních zajímavostí. Překlad a redakce českého vydání L. Ptáček. Pro Nadaci Partnerství ZO ČSOP Veronica.
  • Kolektiv autorů. (2009). Škola pro život II: příručka k realizaci školních programů EV. Praha : SSEV Pavučina, 260 s.
  • Kühnlová, H. (2007). Život v našem regionu: pracovní učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus.
  • Máchal, A., Nováčková, H., Sobotová, L. (2012). Úvod do environmetální výchovy a globálního rozvojového vzdělávání. Lipka, Brno.
  • Pastorová, M. a kol. (2011). Doporučené očekávané výstupy. Metodická podpora pro výuku průřezových témat na základních školách. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
  • Ptáček, L. (2011). Manuál místního průvodce. Slavonice: Slavonická renesanční o.p.s. Veronica XXV. ročník, č. 4.
  • Zouharová, D. (2012). Regionální učebnice: Metodika tvorby regionální učebnice jako výchovně - vzdělávacího prostředku regionální výuky. Brno, 92 s.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství biologie a environmentální výchovy pro střední školy maior (2021) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní