Vyučující
|
-
Rulík Martin, doc. RNDr. Ph.D.
-
Bartoš Michal, Mgr. Ph.D.
-
Tuf Ivan Hadrián, doc. RNDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět vychází z praktické činnosti Střediska ekologické výchovy Sluňákov Města Olomouce. Studenti jsou seznámeni a problematikou enviromentálně výchovných a vzdělávacích aktivit, zejména pro školní děti, ale také pro širokou veřejnost (vedení oddílů, organizace letních dětských táborů, víkendových akcí a ekologických večerů pro veřejnost).Studentům je představena příprava a organizace festivalu Ekologické dny Olomouc. Pozornost je věnována i jiným ekologickým projektům (např. Projekt výukového biocentra Sluňákov). Seminář vytváří prostor pro vlastní aktivitu a tvořivost samotných studentů. Studenti se zúčastní i konkrétního programu pro školní děti. V rámci semestru jsou nabídnuty i okruhy otázek, které tvoří základ otevřených diskusí o ochraně a tvorbě ŽP. Je poukázáno na některé sociologické a filosofické aspekty problematické komunikace mezi ekologickým hnutím, státní samosprávou, vědeckými pracovišti, politickými představiteli a veřejností.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je poskytnout studentům informace z dané oblasti v rozsahu uvedeném v sylabu.
Znalosti -znát specifika předávání ekologických a environmentálních poznatků široké veřejnosti -umět připravit přednášku, program, exkurzi pro veřejnost
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Kolokvium
|
Doporučená literatura
|
-
Horká,H. (1996). Teorie a metodika ekologiecké výchovy.. PAIDO, Brno.
|