Vyučující
|
-
Šarapatka Bořivoj, prof. Dr. Ing. CSc.
-
Salašová Alena, doc. Ing. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Teoretické znalosti předmětu Krajinné plánování 1 jsou doplněny o informace z praxe v oblasti navrhování a tvorby územního systému ekologické stability, erozních procesů, komplexních pozemkových úprav, hodnocení krajinného rázu atd. Hlavní náplní předmětu je konkrétní práce na projektu, hodnotícím stav individuálně zvoleného krajinného úseku, a v další fázi tvorba návrhu optimalizace tohoto území. Výstupem je textová a mapová část projektu, kterou student v závěru kurzu obhajuje před auditoriem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Laborování
|
Výstupy z učení
|
Cílem je poskytnout studentům informace a praktické dovednosti z plánování krajiny.
Umí ocenit stav a hodnocení krajiny jako komplexního ekosystému, a to zejména z pohledu praktické aplikace (samostatná práce studenta) v rámci určeného krajinného segmentu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Kolokvium, obhajoba projektu.
|
Doporučená literatura
|
-
metodiky MŽP, MMR, MZe.
-
vybraný mapový list ZM ČR 1: 10 000.
-
Löw,J.-Míchal,I. (2003). Krajinný ráz.. Nakladatelství Lesnická práce, Praha.
-
Löw,J.-Míchal,I. (1995). Rukověť projektanta místního ÚSES. Vydavatelství Doplněk. Brno.
-
Málek, Z., Horáček, P., Kiesenbauer, Z. Stromy pro sídla a krajinu.Vydavatelství Baštan, 357 s..
-
Růžička M. (2000). Krajinnoekologické plánovanie- LANDEP II.. Združenie Biosféra Bratislava.
-
Sklenička, P. (2003). Základy krajinného plánování. Praha.
-
Šarapatka, B., Niggli, U. a kol. (2008):. Zemědělství a krajina: cesty k vzájemnému souladu. Vydavatelství Univerzity Palackého, 271 s..
-
Van Elsen, T., Goetz, D. (2000). Naturschutzpraktisch. SOL, 109 s..
|