Předmět: Environmentální aspekty výuky na školách

» Seznam fakult » PRF » EKO
Název předmětu Environmentální aspekty výuky na školách
Kód předmětu EKO/EAVS
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Rulík Martin, doc. RNDr. Ph.D.
  • Tuf Ivan Hadrián, doc. RNDr. Mgr. Ph.D.
  • Vorlíček Jiří, Mgr.
Obsah předmětu
Vybavenost a organizační zajištění environmentální výchovy (školní zahrady, ekologický provoz školy, prostředky a pomůcky EV). Koordinace EVVO (školní program EVVO, roční plán EVVO, spolupráce s partnery, školní ekologické projekty). Práce s talentovanou mládeží (ekotýmy, soutěže a celorepublikové projekty - GLOBE, Ekoolympiáda, SOČ ad.). Spolupráce školy s okolím (IBSE, regionální výuka, SEV, VŠ ad.).

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Metodický pokyn MŠMT k EVVO ve školách a škol. zařízeních ze 14. 12. 2001.
  • (2013). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 142 s. [cit. 2014-05-02].
  • Burešová, K. (ed.). (2007). Učíme se v zahradě. Chaloupky.
  • Křivánková, D., Machátová, I. (2012). Cesta k ukázkové školní přírodní zahradě. Brno: Lipka - školské zařízení pro environmentální vzdělávání, 27 s.
  • Křivánková, D. (2012). Školní zahrada jako přírodní učebna. Brno: Lipka - školské zařízení pro environmentální vzdělávání.
  • Máchal, A., Nováčková, H., Sobotová, L. (2012). Úvod do environmetální výchovy a globálního rozvojového vzdělávání. Lipka, Brno.
  • Máchal,-A.Vlašín,M.-Smolíková,D. (2000). Desatero domácí ekologie. Rezekvítek, Brno.
  • Pastorová, M. a kol. (2011). Doporučené očekávané výstupy. Metodická podpora pro výuku průřezových témat na základních školách. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství geologie a ochrany životního prostředí pro střední školy maior (2019) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství biologie a environmentální výchovy pro střední školy maior (2021) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní