Vyučující
|
-
Vorlíček Jiří, Mgr.
-
Tuf Ivan Hadrián, doc. RNDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní etapy vývoje české ekopedagogicky; cíle a prostředky environmentální výchovy; současná terminologie; právní zakotvení environmentálního vzdělávání (EV), výchovy a osvěty (EVVO) v ČR; etické zřetele EV; didaktická doporučení pro EV na základních a středních školách a v mimoškolních činnostech; klíčové kompetence; metodická specifika výuky základů ekologie, environmentalistiky, základních globálních problémů životního prostředí; projektová výuka jako stěžejní metoda EV; důvody a možnosti ekologizace výuky a provozu škol a školských zařízení; právo na informace o životním prostředí ve výuce environmentalistiky, v občanské výchově, v mimoškolní výchově; role školního koordinátora EVVO; postavení EVVO ve školním vzdělávacím programu ZŠ a SŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je poskytnout studentům informace z dané oblasti v rozsahu uvedeném v sylabu. Absolventi získají zkušenosti potřebné pro výuku odborných předmětů na středních a základních školách a v centrech mimoškolní výchovy.
Aplikace -znát oborová specifika pedagogického procesu -chápat a znát věkově specifická omezení chápání žáků -chápat a znát věkově specifické potřeby a zájmy žáků -umět přizpůsobit způsob výuky přednášenému tématu -umět připravit přednášku, cvičení, seminář a exkurzi
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Předmět je zakončen zkouškou
|
Doporučená literatura
|
-
Horká,H. (2000). Výchova pro 21. století. Koncepce glob. výchovy v podmínkách české školy. Paido, Brno.
-
Máchal,A. (2000). Průvodce praktickou ekologickou výchovou.. Brno. Rezekvítek.
|