Vyučující
|
-
Šarapatka Bořivoj, prof. Dr. Ing. CSc.
-
Čáp Ladislav, Ing.
-
Netopil Patrik, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Ve cvičení si posluchači vyzkouší základní analýzu půd vč. metod využívaných v půdní biologii, seznámí se s mapami užívanými v pedologii a při terénním cvičení poznají základní půdní typy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Laborování
|
Výstupy z učení
|
Cílem je poskytnout studentům informace z dané oblasti v rozsahu uvedeném v sylabu.
Posluchač umí aplikovat znalosti z předmětu pedologie v praxi (zejména hodnocení vybraných půdních charakteristik) a popsat půdní typy ve vybraném regionu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
EKO/PEPE
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Předmět je zakončen zápočtem, který je udělován na základě aktivní účasti na cvičeních (laboratorní cvičení, mapy v pedologii, edafon) a terénní exkurzi.
|
Doporučená literatura
|
-
Brady, N.C., Weil, R.R. (2002). The nature and properties of soils. Upper Saddle River.
-
Šarapatka, B. (1996). Pedologie.. VUP Olomouc, 235 pp.
-
Zbíral, J. a kol. (1997). Analýza půd I - III. Brno.
|