Vyučující
|
-
Drahoš Bohuslav, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednáška je věnována seznámení se školními experimentálními systémy a možnostmi jejich využití ve výuce na základních a středních školách. Charakteristika základních technických parametrů součástí školních experimentálních měřících systémů (čidlo /senzor - komunikační rozhraní / datalogger - notebook / stolní počítač / tablet / smart phone). Popis ve školské praxi používaných měřících systémů (Vernier, Pasco, ISES, NeuLog, EdLaB, atd.) a jejich srovnání. Kritéria výběru experimentů pro experimentální systémy a ukázky reálných experimentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Pokročilé zkušenosti s prací s počítačem. Předchozí zkušenost se školskými měřicími systémy.
Pokročilá zkušenost se školskými měřícími systémy.
|
Předpoklady
|
Pokročilé zkušenosti s prací s počítačem. Předchozí zkušenost se školskými měřícími systémy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Vytvoření seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
: Školní experimentální systémy (Vernier, Pasco, atd.) - firemní, časopisecká a další literatura, internetové zdroje dle doporučení vyučujícího..
-
Basl, J., Boudová S., Řezáčová, L. (2014). Národní zpráva šetření ICILS 2013: počítačová a informační gramotnost českých žáků.. Praha: Česká školní inspekce.
-
Bílek, M. (1997). Výuka chemie s počítačem. Hradec Králové: Gaudeamus.
-
Kainka, B. (2003). USB - měření, řízení a regulace pomocí sběrnice USB. Praha, BEN.
-
Skoršepa, M. (2015). Počítačem podporovaný experiment v školskej praxi. Trnava.
|