Vyučující
|
-
Štarha Pavel, doc. Mgr. Ph.D.
-
Antal Peter, Mgr. Ph.D.
-
Bártová Iveta, Mgr. Ph.D.
-
Klečková Marta, doc. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Seminář je zaměřen na konkrétní využití různých informačně-komunikačních technologií (IKT, ICT) ve výuce chemie, především na ZŠ a SŠ. Součástí semináře je tvorba vlastních materiálů pro výuku chemie. Studenti budou seznámeni s těmito ICT: - Modelování a simulace ve výuce chemie - ISIS Draw, ChemSketch, a další programy pro kreslení vzorců a aparatur - Chemické database pro využití ve výuce SŠ chemie (3D tisk, struktury sloučenin) - 3D tisk pomůcek do výuky - molekuly, orbitaly, didaktické pomůcky, laboratorní pomůcky - Výukový software, aplikace a platformy pro prezenční výuku (PowerPoint, Kahoot, Khanova škola, atd.) - Interaktivní tabule jako moderní prezentační výukové zařízení - Platformy pro on-line výuku (MS Teams, ZOOM, Google Classroom, Moodle) - Snímací a zpracovatelské techniky (digitální kamery, mobilní telefony apod.) - Editace objektů bitmapové grafiky, editace PDF dokumentů, atd.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Seminář je zaměřen na konkrétní využití různých informačně-komunikačních technologií (IKT, ICT) ve výuce chemie, především na ZŠ a SŠ. Součástí semináře je tvorba vlastních materiálů pro výuku chemie.
Tvorba vlastních audiovizuálních didaktických pomůcek a výukových materiálů.
|
Předpoklady
|
Znalost základů práce s audiovizuální technikou.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Vytvoření seminární práce - zpracování vybraného tématu z učiva chemie využívající Informační a komunikační technologie (IKT).
|
Doporučená literatura
|
-
ChemSketch Tutorial.
-
Bílek, M. (2010). Aktuální trendy ve výuce chemie. Gaudeamus, UHK.
-
Kloski, L. W. (2017). Začínáme s 3D tiskem. Computer Press.
-
Martin Domes. (2006). Tvorba webových stránek - Jednoduše, srozumitelně, názorně. Praha, Computer Press.
-
Vondra, M. (2006). Digitální fotografie. Grada.
|