Vyučující
|
-
Kurka Ondřej, RNDr. Ph.D.
-
Fryčák Petr, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Zpracování vstupů ve formě souborů a adresářů pomocí PHP (čtení, prohledávání, vytváření, zápis/úpravy, přesuny). Problematika tvorby vlastních funkcí v rámci skriptu, lokální, globální a superglobální proměnné. Software pro správu MySQL databáze. Tvorba MySQL databází a jejich propojení s PHP skripty. Čtení a zápis do MySQL databáze. Stylování HTML dokumentů pomocí CSS.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit znalosti studentů v oblasti tvorby PHP skriptů a využití interaktivního programovacího prostředí za účelem zpracování a třídění větších objemů dat. Náplní kurzu je rozšíření stávajících programovacích dovedností do oblasti práce se soubory a složkami a tvorby vlastních funkcí, seznámení se základy práce s databázemi pomocí MySQL a úprava uživatelského rozhraní webových stránek pomocí CSS stylování.
Pokročilejší znalosti v oblasti PHP, základy MySQL a stylování pomocí CSS. Algoritmický přístup k řešení problémů, pochopení systému propojení jednotlivých softwarových komponent.
|
Předpoklady
|
Elementární znalosti programování v rozsahu předmětu ACH/PNAC.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Účast na seminářích, předchozí znalost elementárních programovacích funkcí (např. podmínky, cykly - v rozsahu předmětu ACH/PNAC), vypracování závěrečné práce (skriptu pro řešení konkrétního analytického problému).
|
Doporučená literatura
|
-
Kosek J.: HTML: Tvorba dokonalých stránek, Grada, Praha, 1998.
-
Kosek J.: PHP: Tvorba interaktivních internetových aplikací, Grada, Praha, 1999.
-
Nixon R.: Learning PHP, MySQL and JavaScript, O'Reilly, Sebastopol, CA, 2009.
-
Schafer S. M.: HTML, XHTML a CSS, Grada, Praha, 2009.
-
Welling L., Laura Thomson L.: PHP a MySQL - rozvoj webových aplikací, SoftPress, Praha, 2002.
|