Vyučující
|
-
Vacová Radka, Mgr. Ph.D.
-
Šafář Jan, Mgr.
-
Grochová Martina, Mgr. Ph.D.
-
Wittnerová Bronislava, JUDr. M.Sc.
-
Vankátová Iveta, JUDr. Ph.D.
-
Talanda Adam, JUDr. Ph.D.
-
Holá Lenka, doc. PhDr. Ph.D.
-
Filipec Ondřej, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Tomoszek Maxim, JUDr. Ph.D.
-
Tomoszková Veronika, JUDr. Ph.D.
-
Fiala Vlastimil, doc. PhDr. CSc.
-
Měšťánková Petra, Mgr. Ph.D.
-
Tungul Lucie, Mgr. Ph.D., M.A.
-
Kováčová Monika, Mgr.
-
Pospíšil Daniel, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky: 1. Výuková metoda ?Problem-basedLearning? 2. Právnické profese a kariérní růst 3. Komunikační a prezentační dovednosti 4. Technika vědecké práce (materiály, konstrukce textu, systematika) 5. Odborné zdroje v právu a vyhledávácí strategie 6. Základy právní argumentace Semináře: 1. Dilema: Právo, morálka, spravedlnost 2. Problem-basedlearning: rozbor případů 3. Kritické čtení 4. Kritické myšlení 5. Výzkumné otázky a hypotézy 6. Vyhledávání právních zdrojů 7. Právní předpisy a jejich interpretace 8. Práce s judikáty 9. Struktura písemných prací, citování a plagiarismus 10. Analýza odborných textů 11. Argumentace I. 12. Argumentace II
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem jednosemestrálního kursu Úvod do studia práva je seznámit studenty se studiem práva jak z hlediska obsahové náplně studia, tak z hlediska formálních a organizačních podmínek a požadavků. Hlavní pozornost bude věnována problematice písemných prací, základních technik vědecké práce a využíváním právnických databází, právnické literatury a časopisům, používání MS Word pro vědeckou práci.
Studenti absolvující tento předmět získají znalosti a dovednosti potřebné základní orientaci ve studiu, zejména co se týče psaní písemných prací a přípravy referátů.
|
Předpoklady
|
Absolvování tohoto předmětu není podmíněno absolvováním některého jiného předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Docházka, písemné úkoly, četba, debata, písemná práce, obhajoba
|
Doporučená literatura
|
-
BARRET, Terry, MOORE, Sarah. (2011). New approaches to problem-basedlearning: revitalisingyourpractice in highereducation. New York ; London : Routledge, Taylor& Francis Group.
-
COTRELL, Stella. (2013). The Study Skills Handbook. Houndmills: Palgrave.
-
HANSON, Sharon. (2010). LegalMethod, Skills and Reasoning. London: Routledge.
-
HOLLAND, James, WEBB, Julian. (2010). LearningLegalRules. Oxford: OUP.
-
Tomoszková, V., Tomoszek, M. (2008). Kurz právnických dovedností. Iurřidicum Olomucensis, o.p.s., Olomouc.
-
Trousil, M. (2014). Úvod do tvorby odborných prací. Hradec Králové: Gaudeamus.
-
Zbíral, R. (2009). Příručka psaní seminárních a jiných vysokoškolských odborných prací. Linde, Praha.
|