Vyučující
|
-
Valentová Adéla, Mgr.
-
Šťastná Terezie, Mgr.
-
Přidalová Eva, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Syllabus: 1. Revision of knowledge acquired in IAW1. 2. Developing critical approaches. 3. Synthesising (combining sources to make a summary). 4. Constructing a research paper. 5. The best practices of writing an abstract. 6. Editing and proofreading. 7. External lecturer - Working with citation managers. 8. External lecturer - Skills in searching electronic information resources. 9. The language of articles, numbers, time markers, punctuation. 10. Building up academic vocabulary: nouns, adjectives, verbs, adverbs. 11. Building up academic vocabulary: prepositions, conjunctions, prefixes and suffixes, synonyms, collocations. 12. Extension of stylistic features of academic writing - achieving reader-friendly style. 13. Characteristics of legal writing.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Předmět navazuje na teoretické i praktické základy akademického psaní, se kterými byli studenti seznámeni v rámci předmětu Introduction to Academic Writing 1. Hlavní náplní předmětu je studium aspektů, které definují kvalitní písemné projevy na akademické úrovni, se zaměřením na lexikální a gramatickou strukturu textu a jeho obsahové a formální členění. Snahou je identifikované konvence a prvky, typické pro akademické texty, aplikovat v rámci vlastní krátké textové produkce. Předmět se rovněž věnuje analýze publikovaných vědeckých prací a metodám prevence plagiátorství. Ve spolupráci s Knihovnou UP se studenti seznámí s využitím citačních manažerů a/nebo rozšířeného vyhledávání v elektronických informačních zdrojích.
Prohloubení znalostí a jazykových dovedností souvisejících s psaním akademických textů, správným strukturováním textu, využitím jazykových prostředků pro správnou výstavbu textu. Aplikace osvojených dovedností v rámci vlastní krátké textové produkce. Prohloubení dovedností týkajících se práce s citačními normami a způsoby prevence plagiátorství.
|
Předpoklady
|
středně pokročilá až pokročilá znalost anglického jazyka
KJA/ITAWR
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Písemný test
Pro získání kreditů je nezbytná 80% účast na cvičeních a splnění požadavků, které stanoví vyučující pro daný předmět (vypracování všech průběžně zadaných úkolů a splnění závěrečného písemného testu).
|
Doporučená literatura
|
-
BAILEY, Stephen. (2018). Academic writing: a handbook for international students. Fifth Edition. New York: Routledge/Taylor & Francis Group.
-
DE CHAZAL, Edward a Julie MOORE. (2013). Oxford EAP: advanced/C1 : a course in English for academic purposes.. Oxford: Oxford University Press.
-
DE CHAZAL, Edward a Sam MCCARTER. (2012). Oxford EAP: a course in English for academic purposes : upper-intermediate/B2.. Oxford: Oxford University Press.
-
HEWINGS, Martin a Chris SOWTON. (2012). Cambridge academic English: an integrated skills corse for EAP : upper intermediate.. Cambridge: Cambridge University Press.
-
THAINE, Craig, Anthony MANNING a Chris SOWTON. (2012). Cambridge academic English: an integrated skills corse for EAP : intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.
-
ZEMACH, Dorothy E. a Lisa A. RUMISEK. (2003). Academic writing from paragraph to essay. Oxford: Macmillan.
|