Lecturer(s)
|
-
Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
-
Kytnarová Lucie, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Application of the theoretical knowledge in the education of people with speech or hearing impairments on the concrete situations in the practice.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Observation
|
Learning outcomes
|
Application of the theoretical knowledge in the education of people with speech or hearing impairments on the concrete situations in the practice.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance, Certificate of Graduation of Internship
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
Langer, J., & Souralová, E. (2013). Výchova a vzdělávání osob se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Mlčáková, R., & Vitásková, K. (2013). Základy logopedie a organizace logopedické péče. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
MUSILOVÁ, M. (2002). Interakce učitele a žáka: cvičebnice.. Olomouc: UP.
-
Musilová, M. (2007). Metodika praxe.. Olomouc : UP.
-
MUSILOVÁ, M., MUSIL, J.V. (2001). Asistentská praxe: cvičebnice a metodické vádemékum. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Valenta, M., & Hutyrová, M. (2014). Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál.
|