Course: Special Education Counselling 2

» List of faculties » PDF » USS
Course title Special Education Counselling 2
Course code USS/ZPO2
Organizational form of instruction Lecture + Exercise
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Priehradná Dušana, PaedDr.
  • Pospíšilová Ivana, Mgr. Ph.D.
  • Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Baslerová Pavlína, PaedDr.
Course content
Introduction into the special education counselling, application on the practice.

Learning activities and teaching methods
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
Learning outcomes
Introduction into the special education counselling, application on the practice.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Oral exam, Written exam

Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
Recommended literature
  • VYHLÁŠKA Č. 72/2005 Sb o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních v platném znění. ? příloha č.1 standardní činnosti..
  • Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
  • Zákon č.82/2015Sb. Zákon, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony.
  • BARVÍKOVÁ, Jana. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání: dílčí část. Univerzita Palackého v Olomouci.
  • ČADOVÁ, Eva. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodů tělesného postižení nebo závažného onemocnění: dílčí část. Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Drapela, V., J., Hrabal, V. a kol. (1995). Vybrané poradanské směry.. Praha: UK.
  • Gabura, J. Pružinská, J. (1995). Poradenský proces. Praha: Slon.
  • JANKOVÁ, Jana. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání: dílčí část. Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Matějček, Z. (1992). Dítě a rodina v psychologickém poradentsví. Praha: SPN.
  • MICHALÍK, Jan, Pavlína BASLEROVÁ a Lenka FELCMANOVÁ. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část.. Univerzita Palackého v Olomouci.
  • NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství.. Praha: Portál.
  • VALENTA, Milan. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu: dílčí část. Univerzita Palackého v Olomouci.
  • VRBOVÁ, Renáta. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti: dílčí část. Univerzita Palackého v Olomouci.
  • ŽAMPACHOVÁ, Zuzana a Věra ČADILOVÁ. (2015). Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění: dílčí část. Univerzita Palackého v Olomouci.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester