Course: Support measures for children and pupils with mental disabilities

» List of faculties » PDF » USS
Course title Support measures for children and pupils with mental disabilities
Course code USS/XZSOP
Organizational form of instruction no contact
Level of course Doctoral
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 7
Language of instruction Czech, English
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Obsah předmětu je zaměřen na podpůrná opatření pro žáky s mentálním postižením a oslabením kognitivního vývoje, s PAS či jiným závažným psychickým onemocněním a také s dalším zdravotním postižením s komorbiditě s mentálním postižením. Zabývá se dopady znevýhodnění na vzdělávání a konkrétními podpůrnými opatřeními: IVP, metody výuky, úprava obsahů a výstupů vzdělávání, organizace výuky, předměty SPP péče, pedagogická intervence, formy komunikace, personální podpora, hodnocení, pomůcky, prodloužení délky vzdělávání, podpůrná opatření jiného typu. List of recommended literature and materials: ČADOVÁ, E. a kol. (2020). Katalog podpůrných opatření (Část II.). Pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení nebo závažného onemocnění. Olomouc: VUP. VALENTA, M. a kol. (2012). Katalog podpůrných opatření. (Část II.). Pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu. Olomouc: VUP. JANKOVÁ, J. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení nebo oslabení zrakového vnímání. Olomouc: VUP. BARVÍKOVÁ, J. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení či oslabení sluchového vnímání. Olomouc: VUP. VRBOVÁ, R. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti. Olomouc: VUP. ŽAMPACHOVÁ, Z. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu PAS nebo vybraných psychických onemocnění. Olomouc: VUP. FELCMANOVÁ, L. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Olomouc: VUP. MICHALÍK, J., a kol. (2020). Katalog podpůrných opatření (obecná část). Olomouc: VUP. VALENTA, M., MÜLLER, O. a kol. (2022). Psychopedie. Praha: Parta.

Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester