| Název předmětu | Speciálněpedagogická diagnostika |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/XZSDG |
| Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
| Úroveň předmětu | Doktorský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 7 |
| Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Obsah předmětu je zaměřen na kompetence, teoreticko-metodologické aspekty, strukturu, instituty, procesy, metody a prostředky speciálněpedagogické diagnostiky, na bazální psychometrii, edukometrii, psychodiagnostiku a sociometrii dětí, žáků a dospělých jedinců se zdravotním postižením ve vztahu k normě. Kromě normativní diagnostiky obsahující klinické i standardizované postupy, techniky a metody se zabývá disciplína také dynamickou diagnostikou a obecně přístupy lege artis a vztah diagnostických domén ke stanovení stupně podpůrných opatření (katalogy). Studijní literatura a studijní pomůcky: VAŠEK, Š. (1991). Špeciálnopedagogická diagnostika. Bratislava: SPN. POTMĚŠIL, M., VALENTA, M. (2006). Chapters on Special Education. Olomouc: VUP. ČADOVÁ, E. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky s tělesným postižením. Olomouc: VUP. VALENTA, M. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky s mentálním postižením. Olomouc: VUP. JANKOVÁ, J. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky se zrakovým postižením. Olomouc: VUP. BARVÍKOVÁ, J. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky se sluchovým postižením. Olomouc: VUP. VRBOVÁ, R. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky s narušenou komunikační schopností. Olomouc: VUP. ŽAMPACHOVÁ, Z. a kol. (2012). Katalog posuzování speciálních vzdělávacích potřeb (Část II.). Diagnostické domény pro žáky s PAS či dalším psychickým onemocněním. Olomouc: VUP. SVOBODA, M. a kol. (2001). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. SVOBODA, M. a kol. (1999). Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Portál.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |