| Název předmětu | Integrační a segregační jevy v procesu výchovy a rehabilitace zrakově postižených |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/XZIZP |
| Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
| Úroveň předmětu | Doktorský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 7 |
| Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Oblasti: " Socializace - definiční a terminologické vymezení " Integrace a segregace - v historickém kontextu " Integrace a segregace v soudobém pojetí " Legislativní rámec " Analýza faktorů ovlivňujících segregaci a integraci " Specifika integrace a segregace podle stupňů zrakového postižení Studijní literatura a studijní pomůcky: FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L. (2013) Specifika v přístupu k dospělým a seniorům se zrakovým postižením. Olomouc: UP. ISBN 978-80-244-3743-9 FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L., RŮŽIČKOVÁ, V. (2007) Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc, VUP. ISBN 978-80-244-1857-5 FITT, R. A., MASON, H. (1998) Sensory handicaps in children. Stratford upon Avon, National Council for speciál education. JESENSKÝ, J. (1993) Prostor pro integraci. Praha, Comenia Consult. JESENSKÝ, J. (1995) Kontrapunkty integrace zdravotně postižených . Praha, UK. JESENSKÝ, J. (1995) Uvedení do rehabilitace zdravotně postižených. Praha UK. JESENSKÝ, J. (2000) Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha, Karolinum. JESENSKÝ, J. (2001) Komprehensivní speciální pedagogika. Hradec Králové, Pedf. MICHALÍK, J. (1999) Školská integrace dětí s postižením. Olomouc, VUP. ISBN 80-7067-981-6 MYSCHKER, N., ORTMANN, M. (1999) Integrative Schulpadagogik. Stuttgart,Berlin,Koln, Kohlhammer. ISBN 3-17-015123-1 RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. (2003) Speciální pedagogika. Olomouc, VUP. ISBN 80-244- 0646-2 RŮŽIČKOVÁ, V. et al. (2012) Basics of Special Education of Persons with Visual Impairment. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-3097-3 VÍTKOVÁ, M. (2003) Integrativní školní(speciální) pedagogika. Brno, MSD. ISBN 80-214-2359-5
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika (DC20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |