| Název předmětu | Poruchy plynulosti řeči |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/XUPPL |
| Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
| Úroveň předmětu | Doktorský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 7 |
| Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je podrobná analýza zkoumání v oblasti poruch plynulosti řeči - balbuties (koktavosti) a tumultu sermonis (breptavosti) s využitím historicky podložených aktuálních vědecko-výzkumných poznatků publikovaných tuzemskými i zahraničními odborníky z oboru logopedie, neurologie a dalších relevantních oborů. Předmětem bude posun základní terminologie ve vztahu k vymezení WHO a dalších institucí, kritický náhled na vývoj vnímání poruch plynulosti řeči v historii a současnosti, klasifikace narušené plynulosti řeči dle specifických hledisek, vývoj náhledů na etiologii narušení plynulosti řeči a jejich komparace, symptomatologie (popis primární a sekundárních symptomů balbuties a jejich vlivu na vznik narušení koverbálního chování, psychosomatické příznaky, negativní dopad na oblast sebehodnocení a pragmatiky komunikace a další důsledky. Dále se předmět bude zabývat diagnostikou a diferenciální diagnostikou, intervencí a terapií, prevencí a prognózou narušení plynulosti řeči, komparací tuzemských diagnostických a intervenčních přístupů a metod, profilujícími osobnostmi a literaturou, speciálními metodickými, technickými a přístrojovými pomůckami a interdisciplinární spoluprácí.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|