| Název předmětu | Etiologie poruch chování a emocí |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/XUEPE |
| Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
| Úroveň předmětu | Doktorský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 7 |
| Vyučovací jazyk | Čeština, Angličtina |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je syntetizovat poznatky nejrůznějších disciplín, psychologie, psychiatrie, sociologie a především speciální pedagogiky, jež poukazují na etiologii vzniku a rozvoje poruch chování a emocí nejen z vývojového hlediska V rámci předmětu je definován pojem porucha mobility, dále je prezentováno základní dělení poruch mobility, tyto skupiny jsou podrobněji definovány, a to v kontextu komparace definičního pojetí poruch mobility českými i zahraničními autory odborné literatury. Pozornost je dále věnována etiologii, klasifikaci a symptomatologii poruch mobility, a to v kontextu MKN a MKF. Dále je zde pak definičně vymezen pojem imobilita a popsány sekundární důsledky imobility, jakož i komplikace způsobené imobilitou. Následně jsou definovány důsledky vybraných poruch mobility ve vztahu k funkční výkonnosti jedince, jakož i ve vztahu k jeho společenské integraci, popř. inkluzi.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|