|
Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Cílem zkoušky je prokázat teoretické znalosti z daného předmětu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je hlubší analýza a komparace historicky podložených i aktuálních vědecko-výzkumných poznatků z oblasti symptomatických poruch řeči, ať již jako primárního či sekundárního symptomu. Obsahem budou symptomatické poruchy řeči u osob se senzorickým - sluchovým a zrakovým postižením či u jejich kombinovaných duálních forem (huchoslepota), symptomatické poruchy řeči u osob s mentálním a somatickým postižením, symptomatické poruchy řeči u osob s neurologickým onemocněním, u osob s psychiatrickou diagnózou, u osob s kombinovaným postižením, u osob s poruchami autistického spektra, u osob se syndromovými vadami (s akcentem na důrazem na Downův syndrom, a další syndromy spojené s narušenou komunikační schopností a symptomatické poruchy řeči u osob s ADD, ADHD, specifickými vývojovými poruchami akademických dovedností a poruchami chování. Součástí bude syntéza poznatků z propedeutických a příbuzných disciplín tuzemských i zahraničních publikovaných vědecky podložených zdrojů. Součástí předmětu budou především etiologické vazby ve vztahu k symptomatologii jednotlivých skupin symptomatických poruch řeči, konsekvence do oblasti diferenciální diagnostiky a diagnostické intervence a následně intervenčního přístupu s využitím mezioborových speciálněpedagogických edukačních a logopedických terapeutických vazeb.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím Splnění podmínek stanovených vyučujícím
|
|
Doporučená literatura
|
-
KNOPPOVÁ, P., KUČEROVÁ, J. (2006). Význam logopedické intervence u osob s psychiatrickou diagnózou. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Lechta, V. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
-
Lechta, V. (2002). Symptomatické poruchy řeči.. Praha: Portál.
|