|
Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je získat přehled o významu sluchu a sluchového vnímání, který patří k primárním faktorům ovlivňujícím charakter edukační intervence jedinců se sluchovým postižením.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získat přehled o významu sluchu a sluchového vnímání, který patří k primárním faktorům ovlivňujícím charakter edukační intervence jedinců se sluchovým postižením. Obsahová stránka předmětu zahrnuje informace z oblasti audiologie, foniatrie a otorinolaryngologie, jejichž znalost je podmínkou při řešení otázek surdopedické teorie i praxe v rámci multidisciplinárního přístupu k jedincům se sluchovým postižením, věnuje pozornost anatomickým charakteristikám sluchového analyzátoru, fyziologickým zákonitostem sluchového vnímání, základům akustiky a etiologii patologických odchylek v oblasti sluchového vnímání.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu
|
|
Doporučená literatura
|
-
HYBÁŠEK, I.; VOKURKA, J. (2006). Otorinolaryngologie.. Praha: Karolinum.
-
LEJSKA, V. (1995). Kompendium ORL dětského věku.. Praha: Grada.
-
MRÁZKOVÁ, E.; MRÁZEK, J.; LINDOVSKÁ, M. (2006). Základy audiologie a objektivní audiometrie. Medicínské a sociální aspekty sluchových vad.. Ostrava: Zdravotně sociální fakulta OU.
|