| Název předmětu | Podpora žáků se zdrav. postižením při vzdělávání se zaměřením na surdopedii |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/WVUR@ |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | nespecifikována |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem disciplíny je základní vhled do problematiky speciálněpedagogické disciplíny surdopedie, který je předpokladem pro práci s jedinci se sluchovým postižením. Obsahová stránka výuky zahrnuje surdopedickou terminologii, vysvětlení obecných audiologických termínů nezbytných pro orientaci v surdopedické problematice, současný pohled na edukaci žáků se sluchovým postižením, formy integrace, specifika individuální a skupinové integrace u žáků se sluchovým postižením, podmínky začlenění sluchově postižených do pedagogického procesu, modely týmové spolupráce školy, poradenských zařízení a rodiny, problematiku volby povolání a kariérního poradenství. Disciplína poskytuje přehled specifických způsobů nabývání jazykové kompetence žáků se sluchovým postižením, využití informačních technologií a multimediálních didaktických pomůcek při edukaci. Součástí výuky je seznámení se specifickými komunikačními systémy jedinců se sluchovým postižením a praktický nácvik základních dorozumívacích technik nezbytných pro funkční komunikaci se žáky se sluchovým postižením.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|