Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Mlčáková Renata, PhDr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Course annotation: The aim of the course Specific Learning Disorders 1 is to introduce the basic issues of specific learning disorders. The course will introduce students to the literature related to the subject. In addition, space will be devoted to the terminological definition, classification, etiology and symptomatology of specific developmental learning disorders.
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified
|
Learning outcomes
|
New findouts in the field of specific learning difficulties, analysis of the possible application on the education of pupils and students. History of the discipline, related terminology, etiology, symptomatology and diagnostics. Principles of the education and specific ways of intervention according to the degree of disability. Care and service. Integration.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
unspecified
|
Recommended literature
|
-
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. (2020). Katalog podpůrných opatření: dílčí část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování. 1. vydání.. Olomouc: UP.
-
KREJČOVÁ, Lenka. KREJČOVÁ, Lenka. Dyslexie: Psychologické souvislosti. Grada, 2019, 1 online zdroj (248 stran). ISBN.
-
Peutelschmiedová, A.; Vitásková, K. (2005). Logopedie. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Smečková, G. (2013). Specifické poruchy školních dovedností - vstup do problematiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
VALENTA, M. a kol. (2020). Znevýhodněný žák: deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu. Vydání 1.. Praha: Grada.
|