Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
The aim is to separate routing according to the methodologies and walking training according to plan a route - guarding the other participants of this program, LLP.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture
|
Learning outcomes
|
The aim is to separate routing according to the methodologies and walking training according to plan a route (brewing, independent practice, explanation, management student, an explanation of the rules, requirements for performance, monitoring patient safety).
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Analysis of Activities ( Technical works), Systematic Observation of Student
the conditions laid down by the teacher at the beginning of the semester and teaching, active student participation
|
Recommended literature
|
-
Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. Speciální pedagogika se zaměřením na možnosti rozvoje a podpory osob se zrakovým postižením.
-
Finková, Růžičková, Stejskalová. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením.
-
HAMERNÍKOVÁ, J. (1995). Stručný přehled učiva pro praktickou část výcviku asistentů prostorové orientace a. Praha: Společnost nevidomých a slabozrakých v České.
-
Novák, Stoklasová. Akustické, vizuální a reliéfní prostředky usnadňující prostorovou orientaci a samostatný pohyb ve městech z pohledu osob se zrakovým postižením.
|