Cílem předmětu Strategie vzdělávání nadaných jedinců je seznámit frekventanty s problematickou talentovaných dětí školního věku jako specifickou diferencovanou societou nárokující si adekvátní výchovně vzdělávací přístupy pedagogů, s důrazem na explicitní evaluaci a exploraci intelektového potenciálu při maximálním zohlednění individuality žáků, jejich vysoké kreativity, akcentů na netradiční postupy a alternativní řešení problémů, s přihlédnutím k eventuálnímu nerovnoměrnému vývoji v některých oblastech celkového vývoje. Terminologické vymezení a identifikace pojmů talent a nadání. Kvantifikace intelektových schopností. Vzdělávání talentovaných a nadaných ve světě a v České republice. Sociální a psychologické aspekty výchovy a vzdělávání talentovaných a nadaných. Edukační procesy a vzdělávací programy v relaci k výchově talentovaných a nadaných. Preferované edukační strategie. Reflexe pedeutologie ve vztahu k výchově a vzdělávání talentovaných a nadaných. Instituce, společnosti a sdružení zabývající se teorií výchovy a vzdělávání talentovaných a nadaných. Nedílnou součást výuky tvoří i oblast diagnostiky a intervence.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|