| Název předmětu | Speciálněpedagogické poradenství 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/WEPO1 |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | nespecifikována |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu Speciálněpedagogické poradenství 1 je poskytnout frekventantům úvod do dané problematiky, seznámit je se základními východisky, cíli a formami poradenství, s aspekty poradenského procesu a jeho průběhu. Obsahově bude disciplína zaměřena na postavení speciálněpedagogického poradenství v systému poradenských služeb v ČR, na roli speciálněpedagogického poradenství ve speciální pedagogice, jakož i na interdisciplinaritu a kooperaci v poradenství. Pozornost bude zaměřena na etické zásady v poradenství, na legislativní vymezení a na poradenství v kontextu systému ucelené rehabilitace. Frekventanti budou seznámeni také s technikami a metodami v poradenské práci. Součástí výuky budou i vnější a vnitřní determinanty poradenského procesu, tj. podmínky prostředí a osobnost poradce, struktura poradenského týmu a jeho charakteristika.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
- Aktivní účast ve výuce, nácvik praktických dovedností - Znalosti budou ověřovány prostřednictvím rozpravy nad rozborem konkrétních příkladů prokazujících orientaci v tématu. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|