| Název předmětu | Speciálněpedagogická diagnostika tyflopedická |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/WEDTY |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | nespecifikována |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Předmět Speciálněpedagogická diagnostika tyflopedická navazuje a vychází z poznatků získaných v rámci předmětu Speciálně pedagogická diagnostika. Konkrétně se zaměřuje na procedurální stránku posuzování SVP, na jednotlivé diagnostické domény, nástroje, kompetence a znalosti potřebné pro tyflopedickou diagnostiku. Cílem předmětu je seznámit frekventanty se základním souborem poznatků a dovedností z tyflopedické diagnostiky jako obligatorního předpokladu školní úspěšnosti dětí, žáků a studentů se zrakovým postižením. V rámci výuky se frekventanti seznámí s následujícími oblastmi speciálněpedagogické diagnostiky tyflopedické: komunikace, kognitivní funkce, lateralita a směrovost, sociokulturní schéma, vývojová škála Reynellové, stav motoriky a okulomotoriky, vyšetření zrakové ostrosti a refrakce, V-vizus, Snellenovy optotypy, Jagerovy tabulky, vyšetření periferních zrakových funkcí - perimetrem, vyšetření funkce zrakového centra a vyšetření barvocitu, kontrastní citlivost a zorné pole. Frekventanti se dále v rámci výuky seznámí s tím, jak pracovat s výsledky lékařských vyšetření.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|