| Název předmětu | Speciálněpedagogická diagnostika surdopedická |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/WEDSU |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | nespecifikována |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Předmět Speciálněpedagogická diagnostika surdopedická navazuje a vychází z poznatků získaných v rámci předmětu Speciálně pedagogická diagnostika. Konkrétně se zaměřuje na procedurální stránku posuzování SVP, na jednotlivé diagnostické domény, nástroje, kompetence a znalosti potřebné pro surdopedickou diagnostiku. Cílem předmětu je seznámit frekventanty se základním souborem poznatků a dovedností ze surdopedické diagnostiky jako obligatorního předpokladu školní úspěšnosti dětí, žáků a studentů se sluchovým postižením. Součástí předmětu je zejména diagnostika funkčního komunikačního systému, komunikace, motoriky, laterality a směrovosti, smyslového vnímání, kognitivních funkcí a sociokulturního schématu (adaptabilita, sociabilita, rodina, vrstevnická skupina a školní třída). Frekventanti se dále v rámci výuky seznámí s tím, jak pracovat s výsledky lékařských vyšetření. Zaměří se na screeningové vyšetření sluchu, klasické sluchové zkoušky, vyšetření hlasitou řečí, vyšetření šepotem, audiometrii, tónovou a slovní audiometrii a objektivní audiometrické metody.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|