| Název předmětu | Práce s elektronickými informačními zdr. |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/WDELI |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | nespecifikována |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Kurz seznamuje se základními aspekty práce s elektronickými informacemi. Zaměřuje se na výběr vhodných informačních zdrojů pro obor speciální pedagogika, nabízí praktické techniky vyhledávání informací, základy práce s informačními databázemi a tvorbu rešerší. Dále se zabývá zásadami správného citování a metodikou psaní závěrečných prací. Student na konci tohoto kurzu bude schopen efektivně pracovat se zdroji informací v daném oboru. Výukové teze: - Seznámení se zdroji informací - Strategie vyhledávání informací, používání operátorů - Seznámení se základními typy elektronických zdrojů - Praktické vyhledání v elektronických databázích - Metodika psaní závěrečných prací, práce s tématem, klíčovými slovy - Metodika tvorby citací, citační norma, citační styly Doporučená literatura: ČSN ISO 690 (01 0197) Informace a dokumentace - Pravidla pro bibliografické odkazy a citace informačních zdrojů. Třetí vydání. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2011. PIÁČEK, J. Úvod do práce s elektronickými informačními zdroji: terminologie, typologie, rešerše, databáze, knihovny. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISBN 978-80-244-4108-5.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|