| Název předmětu | Supervize ve speciální pedagogice |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/USUZ |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný, Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je představit studentům teoretické a praktické informace o supervizi jako metodě podporující osobnostní růst a kompetentnost osob pracujících v pomáhajících profesích. Předmět bude mít praktický charakter, kdy studenti budou využívat teoretických vědomostí v modelových situacích tak, aby byli schopni využívat supervizi jako metodu seberozvoje a zvyšování profesionality. Aby byli schopni definovat zakázku a vybírat supervizory dle potřebných kritérií. Studijní literatura a studijní pomůcky: Povinná literatura: KOPŘIVA, J. (2006). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál. ISBN 80-7367-181-6. LAZAROVÁ, B. (2008). Netradiční role učitele: o situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-169-0. ÚLEHLA, I. (2005). Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-86429-36-9. ZATLOUKAL, L., VÍTEK, P., VĚŽNÍK, M., ŽÁKOVSKÝ, D. (2019). Spoluvytváření změn: různé podoby přístupu zaměřeného na řešení v teorii, v praxi a ve výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-5696-6. MÁTEL, A., SCHAVEL, M. (eds) (2019). Supervize (nejen) v sociální práci a sociálních službách. Praha: IZSV. ISBN 978-80-907489-0-3. HOZOVÁ, L. (2019). Supervize v profesi sociálního pracovníka. Zlín: Na dlani, o.p.s. ISBN 978-80-907407-1-6. HAWKINS, P., SHOHET, R. (2016). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0987-4. BAŠTECKÁ, B., ČERMÁKOVÁ, V., KINKOR, M. (2016). Týmová supervize: teorie a praxe. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0940-9. POTMĚŠILOVÁ, P. (2014). Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-4127-6. Doporučená literatura: BAŠTECKÁ, B., ČERMÁKOVÁ, V., KINKOR, M. (2016). Týmová supervize: teorie a praxe. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0940-9. KOPŘIVA, J. (2006). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál. ISBN 80-7367-181-6. MÁTEL, A., SCHAVEL, M. (eds) (2019). Supervize (nejen) v sociální práci a sociálních službách. Praha: IZSV. ISBN 978-80-907489-0-3.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
- Aktivní participace během cvičení při rozpravě nad rozborem konkrétních příkladů prokazujících orientaci v tématu. - Vědomosti studenta budou ověřovány ústní/písemnou formou v rozsahu přednášek a základní literatury. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |