|
Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Kosek Petr, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
- Teorie distancování v praxi Playback divadla - Role herce a hudebníka v práci s těžšími příběhy - Rolí průvodce a způsoby, jak provázet představením Tento předmět je ukončen formou divadelního představení před publikem
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
|
Výstupy z učení
|
Plánované aktivity: Druhý semestr předmětu dále rozvíjí schopnosti absolventů prvního semestru a zaměřuje se jak na hlubší pochopení procesů odehrávajících během Playback představení (teorie narativní retikulace), tak na práci s tzv. ?těžšími příběhy.? Během kurzu se seznámíme jak se specifickými oblastmi ?těžších příběhů?: konceptem sociální spravedlnosti a základních principů traumatu v kontextu Playback divadla. Dále budeme trénovat schopnost vedení rozhovoru s vypravěčem a roli průvodce, spolu se základními způsoby aplikace sociometrie; a zkoumat způsoby, jak bezpečně ztvárnit ?těžší příběh vypravěče.? Celý kurz se zaměřuje na: - Teorie distancování v praxi Playback divadla - Role herce a hudebníka v práci s těžšími příběhy - Rolí průvodce a způsoby, jak provázet představením Tento předmět je ukončen formou divadelního představení před publikem Očekávané výstupy: ? Rozvoj hereckých schopností a práce s distancí ? Rozvoj schopnosti empatie ? Rozvoj schopnosti provázení Playback představením ? Uplatnění sociometrie jako nástroje pro práci s publikem
Studenti jsou schopni realizovat Playback představení (teorie narativní retikulace), tak na práci s tzv. těžšími příběhy. Během kurzu se seznámíme jak se specifickými oblastmi ?těžších příběhů: konceptem sociální spravedlnosti a základních principů traumatu v kontextu Playback divadla. Celý kurz se zaměřuje na: - Teorie distancování v praxi Playback divadla - Role herce a hudebníka v práci s těžšími příběhy - Rolí průvodce a způsoby, jak provázet představením Tento předmět je ukončen formou divadelního představení před publikem
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích - min.80%.
|
|
Doporučená literatura
|
|