Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
The aim of the course is to introduce to students the basics of adult education of persons with hearing impairement
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Work with Text (with Book, Textbook), Observation
|
Learning outcomes
|
The aim of the course is to introduce to students the basics of adult education of persons with hearing impairement
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam
Fulfilment of subject requirements as stipulated by teacher at the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
HRICOVÁ, L. (2011). Analýza komunikačních kompetencí žáků a učitelů na základních školách pro žáky se sluchovým postižením v České republice a v Německu. Brno.
-
KOMORNÁ, M. (2008). Psaná čeština českých neslyšících ? čeština jako cizí jazyk. Praha.
-
KOMORNÁ, M. (2008). Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce.. Praha.
-
LANGER, J. a kol. On-line slovník českého znakového jayzka (http://znaky.zcu.cz).
-
Potměšil, M. (2012). Metodika práce se žákem se sluchovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
POTMĚŠIL, M. (2007). Projektování v surdopedii. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
SERVUSOVÁ, J. (2008). Kontrastivní lingvistika ? český jazyk x český znakový jazyk. Praha.
-
SOURALOVÁ, E. (2002). Čtení neslyšících. Olomouc: Univerzita Palackého.
|