| Název předmětu | Poruchy autistického spektra |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/SPAS |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem disciplíny je seznámit studenty s problematikou poruch autistického spektra. Po jeho ukončení by měl být student schopen charakterizovat autismus, jedince s PAS a jeho projevy, popsat poruchy příbuzné autismu. Současně by měl získat přehled o možnostech výchovy a vzdělávání osob s PAS a dále možnostech pomoci a podpory ze strany státu, rodiny a organizací, které se problematikou PAS zabývají. Výukové teze: " Terminologické východiska problematiky PAS " Etiologie a etiopatogeneza PAS " Symtomatologie PAS (kvalitativní narušení v oblasti komunikace, kvalitativní narušení v oblasti sociální interakce, kvalitativní narušení oblasti imaginace a stereotypní projevy, nespecifické projevy autismu) " Klasifikace PAS (dle MKN-10 a DSM-V) " Raná péče o osoby s PAS " Edukační systém u osob s PAS " Poradenský servis určen osobám s PAS a její rodinám (rezort školství, zdravotnictví, sociálních věcí, neziskový sektor apod.) " Možnosti sociální podpory osobám s PAS " Specifika výchovy a vzdělávání osob s PAS. Možnosti vzdělávání a intervence v našich podmínkách i v zahraničí. " Nácvik přípravy strukturovaného učení (tvorba procesuálních schémat) " Alternativní a augmentativní formy komunikace u osob s PAS " Nácvik využití některých alternativních forem komunikace
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Požadavky na ukončení předmětu zahrnují ověření vědomostí studenta formou skupinového ústního kolokvia v rozsahu přednášek a materiálů dostupných v systému MOODLE a splnění individuálně zadaných úkolů v tomto systému. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |