| Název předmětu | Interkulturní výchova a vzdělávání |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/SINT |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Cílem předmětu je umožnit studentům rozvíjet chápání a přijímání různosti jako pozitivního jevu a hodnotit tak rozdíly mezi lidmi z různých kultur jako přínosné.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je zaměřit se na vnímání odlišnosti, jinakosti jako společenského vztahu, který otevírá možnosti pro reflexi nejen v kontextu kulturních představ, společenských nerovností a zdravotního postižení či jiného typu znevýhodnění. Výukové teze: " Terminologické vymezení - multikulturní, interkulturní, kulturně standardní a transkulturní přístup. " Interkulturní kompetence a prohlubování interkulturní senzitivity. " Kultura a kulturní identita, vnímání odlišností, jinakostí. " Pojetí a vznik předsudků a stereotypů. " Interkukulturní senzitivita a adaptabilita, emapatie, interpersonální vztahy. " Komunikace a percepce, řešení konfliktů, schopnost kooperace. " Problematika uprchlictví, migranti v ČR, děti cizinců v české škole. " Specifika romské rodiny, romského dítěte, situace sociálního vyloučení, žák se sociálním vyloučením a jeho vzdělávací potřeby. " Programy pro rozvoj dětí se sociálně vyloučeného prostředí (kognitivní, sociální a emocionální rozvoj). " Xenofobie, rasismus, extremistická hnutí.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika pro 2. stupeň základních škol a střední školy maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |