Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Pospíšilová Ivana, Mgr. Ph.D.
-
Urbanovská Eva, Mgr. Ph.D.
-
Jeřábková Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kytnarová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Karunová Hana, Mgr. Ph.D.
-
Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Introduction to the practical usage of technical aids
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Demonstration
|
Learning outcomes
|
Introduction to the practical usage of technical aids
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
Bendová, P., Jeřábková, K., & Stoklasová, V. (2006). Kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Jankovský, J. (2006). Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska. Praha: Triton.
-
Keblová, A. (1999). Kompenzační pomůcky : pro zrakově postižené žáky ZŠ.. Praha : Septima.
-
Lechta, V. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
|