Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
The aim of the course is to introduce students into the basics of adult education of persons with hearing impairements
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture
|
Learning outcomes
|
The aim of the course is to introduce students into the basics of adult education of persons with hearing impairements
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
Freeman, R. Tvé dítě neslyší.
-
LANGER, J. a kol. On-line slovník českého znakového jayzka (http://znaky.zcu.cz).
-
LANGER, J. a kol. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka k rozšiřujícímu studiu surdopedie se zaměřením na znakový jazyk (1. a 2. díl).. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
LANGER, J. a kol. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka k rozšiřujícímu studiu surdopedie se zaměřením na znakový jazyk (3. a 4. díl).. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Potměšil, M. (2007). Projektování v surdopedii. Olomouc: VUP.
-
POTMĚŠIL, M. (1992). Prstová abeceda. Praha: FRPSP.
-
Potměšil, M. (2000). Úvodní stati k výchově a vzdělávání sluchově postižených. Praha: Fortuna.
-
Sovák, M. (1978). Logopedie. Praha: SPN.
-
Vágnerová, M. (1993). Variabilita a patologie psychického vývoje. Praha: PdF UK.
|