Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bendová Petra, PhDr. Ph.D.
-
Jurkovičová Petra, Mgr. Ph.D.
-
Dvořák Radmil, MUDr. Ph.D.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Follow-up course on the special education disciplines from the first and second year with the aim to apply the theoretical knowledge and practical skills on the education of people with the physical disabilities.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Demonstration
|
Learning outcomes
|
Follow-up course on the special education disciplines from the first and second year with the aim to apply the theoretical knowledge and practical skills on the education of people with the physical disabilities.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Written exam
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
KÁBELE, F. (1988). Rozvíjení hybnosti a řeči dětí s DMO. Praha: SPN.
-
Květoňová - Švecová, L. (2004). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido.
-
LIPPERTOVÁ- GRÜNEROVÁ, M. (2005). Neurorehabilitace.. Praha: Galén.
-
Newman, S. (2004). Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením. Praha: Portál.
-
OPATŘILOVÁ, D. (2006). Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.. Brno: MU.
-
Pavlů, Dagmar. (2002). Speciální fyzioterapeutické koncepty a metody. Brno: CERM.
|