| Název předmětu | Edukační přístupy k dětem s SVP |
|---|---|
| Kód předmětu | USS/PSVP |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Osvojit si hlavní didaktické a metodické zásady, metody a základní diagnostické a intervenční techniky pro práci s dětmi předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami včetně metod osvěty a stimulace vývoje dětí se SVP v předškolním věku. - Reflektovat postavení předškolního pedagogova v interdisciplinárním týmu pro práci s dětmi speciálními vzdělávacími potřebami. - Uplatnit poznatky získané ze cvičení s ohledem na variabilitu speciálních vzdělávacích potřeb předškolních dětí. Tematické okruhy: - Cíle didaktiky a metodiky práce s dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku - základní principy, aktuální trendy. - Edukační postupy, metody a techniky pro základní intervenci a stimulaci vývoje dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku obecně. - Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci intelektových a somatických poruch. - Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci poruch autistického spektra a poruch pozornosti. - Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci na senzorické typy zdravotního postižení (sluchové a zrakové) a kulturně-jazykovou diverzitu. - Využití přístrojové techniky a speciálních pomůcek v předškolním věku v rámci základní intervence u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. Motivační a stimulační pomůcky. - Alternativní a augmentativní komunikace v předškolním věku.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |