Course: Seminar on Diagnostics 2

» List of faculties » PDF » USS
Course title Seminar on Diagnostics 2
Course code USS/ODS2
Organizational form of instruction Lecture + Exercise
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 4
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Jurkovičová Petra, Mgr. Ph.D.
  • Marossyová Petra, Mgr. Bc.
  • Priehradná Dušana, PaedDr.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Dřevojánková Jana, Mgr.
  • Baslerová Pavlína, PaedDr.
Course content
Work on concrete case studies.

Learning activities and teaching methods
Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
Learning outcomes
Work on concrete case studies.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Student performance

Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
Recommended literature
  • Baslerová, P. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Bednářová, J., Šmardová, V., & Šmarda, R. (2007). Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press.
  • Čadilová, V., Thorová, K., & Žampachová, Z. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Čadová, E. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Hadj-Moussová, Z., & Duplinský, J. (2002). Diagnostika: pedagogickopsychologické poradenství. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta.
  • Klenková, J. (2000). Možnosti stimulace preverbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido.
  • Lechta, V. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
  • Michalík, J., Baslerová, P., & Hanák, P. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Potměšil, M. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • SCHOPLER, E., REICHLER, R.J., LASINGOVÁ, M.. (1998). Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami. Praha: Portál.
  • Svoboda, M. (2005). Psychologická diagnostika dospělých. Praha, Portál.
  • Vágnerová M, Svoboda M, Krejčířová D. (2009). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha, Portál.
  • Valenta, M. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Vrbová, R. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester